Перше «Шкільне радіо» з’явиться у Якушинцях
Учениці 9-М класу Якушинецького ліцею Вероніка Зіняк та Єлизавета Ващук виграли фінансування для власного проєкту шкільного радіо. У закладах Якушинецької громади до кінця року має бути реалізовано ще 14 шкільних проєктів. Про це повідомила заступниця начальника відділу освіти, культури та спорту громади Галина Дем’янюк.
Якушинецька громада стала однією із перших в області, яка долучилась до Проєкту Ради Європи «Зміцнення стійкості демократичних процесів через громадську участь в умовах війни та післявоєнний період».
Шкільний громадський бюджет впроваджувався в Якушинецькій громаді за експертно-методичної підтримки Ради Європи в партнерстві з ГО «Форум розвитку громадянського суспільства» та фінансової підтримки місцевої ради, яка виділила на конкурс по 50 тисяч для кожної із шести шкіл територіальної громади та по 10 тисяч для двох філій Якушинецького ліцею. За словами Галини Олександрівни, у шкільних закладах до кінця 2024 року буде профінансовано 15 проєктів. І вони абсолютно різні: від шкільного радіо до переоблаштування туалету, зон для відпочинку, велопарковки та волейбольного майданчика.
Шкільний громадський бюджет – це потужний інструмент громадської участі, що активно впроваджується у всьому світі для залучення молоді до прийняття рішень, які їх стосуються, а також як спосіб заохотити та розвивати громадську участь учнів та учениць, а також їх зв'язок із громадою. Він допоміг допомагає школярам брати безпосередню участь у житті школи, реалізувати свою ідею для покращення навчального процесу, налагодження комунікації між вчителями та учнями. Словом, створити міцну шкільну родину. А ще й прокачати свої школи із фінансової грамотності, складаючи бюджет проєкту. Подавати свої заявки мали змогу учні 7-10 класів. А от підтримували та голосували за запропоновані ідеї вже школярі від 5 до 11 класу на онлайн платформі.
Галина Дем’янюк розповідає:
- На початку ми визначилися із вимогами до проєктів, сформували конкурсну комісію та учнівську групу у кожному закладі для просування ініціатив. Учням було запропоновано впродовж двох тижнів написати проєктну заявку та подати для розгляду конкурсній комісії. Потім було відібрано роботи, які відповідають оголошеним умовами та подано їх на онлайн голосування.
І тут, за словами кураторки, розпочалося найцікавіше. Школярі мали провести агітаційну кампанію у навчальних закладах, так би мовити, рекламну. Розповісти учням школи про важливість запропонованої ініціативи та просити підтримати саме їх проєкт у голосуванні.
Для прикладу, Вероніка та Єлизавета, авторки проєкту «Шкільне радіо», відзняли відеоролик:
- Це була класна та креативна рекламна кампанія. Голосування було цифровим, без ручного підрахунку голосів. Переможців визначили одразу на платформі. Два проєкти, які набрали найбільшу кількість голосів у школі – будуть підтримані фінансування у 25 тисяч гривень.
Галина Олександрівна зазначає, що:
- Представники Ради Європи в партнерстві з ГО «Форум розвитку громадянського суспільства» супроводжували у цьому проєкті як учнів, так і вчителів. Консультували як і представників конкурсної комісії та кураторів, так і учнів, допомагаючи складати кошториси та формувати заявки. Важливим було те, що проєкти мали фінансуватись одноразово і не тягнути за собою подальших вкладень коштів. Деякі учнівські ідеї отримали підтримку від батьків, що дозволило заощадити кошти на послугах. Наприклад, встановлення велопарковки. Закуповуються всі матеріали, а от монтаж, фарбування – це вже допомога батьків. Це круто, коли такі ініціативи створюють міцну шкільну родину.
Вероніка Зіняк, Єлизавета Ващук, Аріна Поліщук, Поліщук Денис та Ілля Бельдій напевно більш за всіх очікують початку наступного навчального року 1 вересня. Саме тоді вони мають релізувати свій проєкт «ШКІЛЬНЕ РАДІО: «CHINAZES.FM» , ідею якого підтримали 103 учня Якушинецького ліцею. Як самі учні написали: «Завдяки шкільному радіо інформація оперативно буде транслюватися на першому та другому поверсі, швидко та успішно вирішуючи організаційні, інформаційні та освітні проблеми, які залежать від рівня зв’язку в середині школи. Динамічне життя школи, бажання учнів бути в курсі подій - це вимога часу. Радіо допоможе об'єднати творчих учнів школи та познайомити їх з новою професією, а ще стане способом прикрасити повсякденне шкільне життя (вітання з Днем народження, вітання з перемогами у конкурсах, змаганнях, замовлення музики на перервах тощо...»
Вероніка Зіняк пригадує :
- Найбільше хвилювань було в останній день, коли потрібно було презентувати роботи. В перші дні голосування наш проєкт не був в лідерах голосування, але згодом наздогнали. Це була перемога командної роботи, оскільки зусилля і витрачений час виявились не марними та були оцінені найвищим балом. Ми багато сил вклали в рекламну кампанію, саме вона відіграла ключову роль у перемозі.
Навчальні заклади Якушинецької громади стали першими, з громад області (окрім Вінницької МТГ), де реалізовувалися шкільні бюджети. Організатори переконані, що учням сподобалось і це не одноразова акція. Наступного року буде продовження.